Daar zijn ze, de Alpen!

26 juni 2021 - Riegsee, Duitsland

26 juni

Ja, gisteren zat ik er wel een beetje doorheen. Het feit dat het ging regenen en mijn Mio er helemaal mee uitscheed…bovendien voelde ik me wat slap en niet helemaal lekker in mijn buik. S avonds ben ik tig keer uit mijn bed gekomen om op de wc te zitten…

Vanmorgen had ik eigenlijk geen zin om op te staan, maar goed, toch maar op pad gegaan en met een light paddle weggefietst, met het plan om niet meer dan 50 km af te leggen vandaag. Mio heeft lekker aan de stroom gehangen vannacht, en doet het weer tot mijn grote opluchting! Ik wou dat ik mezelf ook aan de stroom kon hangen ‘s nachts….

Het is werkelijk prachtig weer, dat vergoed weer veel! Hagedisjes schieten vlak voor mijn wielen de weg over. Na 25 km een tussenstop in een leuk stadje, Weilheim in Oberbayern. Daarna toch wat klimmen, geleidelijk aan gaat het steeds omhoog, maar is fietsend te doen, tot de Riegsee, waar een mooie camping aan ligt. Heerlijk een duik in het water en daarna zonnebaden in het gras.

ik eet meestal op de camping, want daar is altijd wel een café / restaurantje bij. Zo ook vanavond. Er bleken meer einzelgängers te zijn, o.a. een man die geregeld een blik naar me wierp. Je pikt Nederlanders er zo uit, maar ik had al eens iemand aangesproken met “sind sie Hollander?” en had toen te maken met een Duitser. Mijn vriendin Evelyn had namelijk verteld dat er ook een vriend, ene Henk ongeveer tegelijkertijd met mij dezelfde tocht wilde gaan maken. Dus geregeld dacht ik misschien met Henk te doen te hebben. Maar nee, dit blijkt Marcel te zijn, uit Bunnik nota bene! We maken een praatje en wisselen nummers uit. Het plan ontstaat om morgen in Garmisch samen de excursie te maken naar de Zugspitze, de hoogste berg van Duitsland….

1. Bep:
    26 juni 2021
    Wat een mooi reisverslag weer. Dat is ook nog pittig Zugspitze Garmisch wens je veel succes.
  2. Evelyn:
    26 juni 2021
    Waarschijnlijk krijgt iedereen wel een dip op zo’n tocht. Knap dat je gewoon doorgaat. En we leven mee hoor! Morgen ga ik ook naar de Alpen: huttentocht. Die Henk is niet zo dapper als jij, hij is nog niet eens weg.
  3. Marleen:
    26 juni 2021
    Héél begrijpelijk dat je een keer een dip krijgt... Maar extra vervelend om de halve nacht op de wc te zitten... Word je ook slap van.. Je bent een bikkel om toch weer op je fiets te stappen. Geniet van de excursie en zorg goed voor jezelf!!. ♥️
  4. Edith:
    27 juni 2021
    Zo wijd en groot als de wereld lijkt, getuige je mooie foto's, blijkt dat ie soms ook klein kan zijn, want wat is de kans dat je aan de voeten van de Alpen je iemand uit Bunnik tegenkomt !? Wonderlijk toch?
    Mijn petje voor je af dat je de moed en de kracht hebt kunnen vinden om weer op de fiets te stappen na een uitputtende nacht. Wow!
  5. Laura:
    27 juni 2021
    Dat de zon voorlopig nog maar fijn mag blijven schijnen! Want dat fietst heel anders denk ik. Al zijn die ontberingen natuurlijk wel mooie verhalen voor achteraf….bbrrr dappere dodo👍👍
  6. Ans.:
    27 juni 2021
    Het avontuur gaat door lees ik met een rijkdom aan natuur en mensen ( geen Henk maar een Marcel. Even een uitstapje binnen de grote reis lijkt mij ook een leuke afleiding.
    Wisselen jullie nog routes en markante oriëntatiepunten uit?
    Een heel mooie voortzetting lieve Marjorie.
  7. Elise Poppema:
    27 juni 2021
    Wat een mooi meertje Marjorie, ik zou er ook zo willen induiken! En gelukkig zonnig weer, en ben je er weer bovenop (gezondheid en de Zugspitz). Ben ook eens in dat gebied geweest en die berg is echt heel hoog! Volgend jaar de tour meerijden?
  8. Friekje:
    Lieve Majorie,
    Met heel veel genoegen lees ik je beeldende reisverslag. Hier in nederland op de Utrechtse Heuvelrug gaat het leven door. tennissen, wandelen, tuinieren en sinds gisteren geen mondkapjes meer in d supermarkt. Vandaag drukkend warm en nu wachten we op onweer! Op dit moment speelt Oranje tegen Tsjechië. Een speler is er uitgestuurd dus ze moeten de klus met 10 man klaren. De lucht begint hier al aardig donker te worden. Komt er nog wel eens een ludieke post pensioengedachte op?
    In ieder geval moet je nog wat colletjes nemen! Ga zo door! Kijk alweer uit nar de volgende aflevering. Intussen heb ik veel bewondering voor je avontuur!
    Friekje
  9. Hilly:
    28 juni 2021
    Geniet weer volop van je mooi beschreven avonturen. Ook al ga je alleen op vakantie, je bent nooit echt alleen omdat je verwante zielen tegenkomt. Prachtig al je avonturen. Ik hoop dat je dip en je buikklachten weer snel verdwijnen.